Home / زندگی / عادت های خوب را چگونه می‌توان ایجاد کرد؟
عادت های خوب
عادت های خوب

عادت های خوب را چگونه می‌توان ایجاد کرد؟

اگر ما عادت های خوب زندگی را یاد نگیریم، زندگی پیچیده‌تر می‌شود.

ما یک انتخاب داریم: به خودمان سخت بگیریم که زندگی آسان‌تر می‌شود یا اینکه خودمان را راحت بگیریم که زندگی سخت می‌شود.

افراد موفق عادت های خوب برای یک زندگی بدون حرکت انتخاب می‌کنند. اول ممکن است به نظر نرسد که خیلی کار می‌کنید، اما خود را فریب ندهید “لولاهای کوچک درهای بزرگ را باز می‌کنند.”

هیچ‌کدام از عادت های خوب با هم برابر نیستند. بعضی از بقیه قوی‌ترند. اینجا ما چهار عادت خوب را آوردیم که اعتمادبه‌نفس شما را تقویت می‌کند، به شما کمک می‌کند آنچه را می‌خواهید به دست آورید و یک زندگی رضایت کننده داشته باشید:

عادت خوب

از زندگی استقبال کنید، مقاومت نکنید

وقتی خیلی چیزها خوب پیش نمی‌روند، اولین کار ما مقاومت است. به‌جای پافشاری، یک‌لحظه ببینید چه چیزی و چرا خوب کار نمی‌کند. این قسمت خیلی مهم است.

اوقات سخت می‌توانند، مدل عدم فکر کردن را درهم بریزند. اگر ما به دنبال این باشیم که این عدم فکر را از هم بپاشیم، می‌توانیم اثرات زنگ‌زدگی و خوردگی که در زندگی روزانه‌مان جمع شده‌اند را پاک‌کنیم. زندگی را پذیرفتن، مقاومت در برابر رکود است.

زندگی ممکن است موقعی برنامه‌های شما را خراب کند که برنامه‌ها برای خودتان خوب نیست. پس بیشترین توجه را به آن داشته باشید.

خودتان را تائید کنید، خود را پائین نیاورید

یکی از بیشترین راه‌هایی که ما انجام می‌دهیم این است که خود را پائین می‌آوریم. سؤالات نادرست قدرت ما را از بین می‌برند.

آن‌ها بلافاصله الگوهای فکری ما را از حالت مثبت به منفی تغییر می‌دهند، و یا بالعکس. آن‌ها خیلی قوی هستند.

به‌عنوان نمونه؛ چرا من نمی‌توانم کاری را درست انجام دهم؟ برای اینکه شما باهوش نیستید.

چرا من شکست می‌خورم؟ برای اینکه شما بازنده هستید.

وقتی سؤال بد می‌پرسید به جواب بد هم می‌رسید. ذهن ناخودآگاه ما این‌گونه کار می‌کند. برای اینکه روش‌های ذهنی که از روی آگاهی هستند، ناخودآگاه آدم را متهم می‌کنند. سؤالات خوب جواب‌های خوب هم می‌آورند.

راه بهتر برای این مسئله چیست؟

چه‌کاری را می‌توانم انجام دهم تا جریان پول نقد خود را زیاد کنم؟

پرسیدن سؤال درست انرژی‌بخش است.

آشفتگی ذهنی دارید، اتفاقات را سرزنش نکنید

سرزنش از اتفاقات این است که ما برای اشتباه خودمان دلیل بیاوریم. این باعث ایجاد یک مانع بزرگ به نام خشم و ناراحتی به سلامت زندگی ما می‌شود. این احساس از درون آدم به وجود می‌آید و با عصبانیت متفاوت است و با احساسات دیگری همراه است.

وسوسه‌انگیز است و آدم را در خشم فرومی‌برد برای اینکه کنترل آدم را به دست می‌گیرد. چگونه می‌توانیم قدرت خود را زیاد کنیم وقتی گذشته، حال را از ما می‌گیرد؟ از طریق این طوفانی که در ذهن ما وجود دارد، متوجه می‌شوید گذشته شما عمقی‌ترین حالت شده که شما را می‌تواند شکست دهد.

این قسمتی از بلوغ شماست اما هویت شما نیست. گذشته، شما را برای امروز قوی‌تر می‌کند. شما زندانی گذشته نیستید. شما زندانی آینده هستید و از حال قدرت می‌گیرید.

 

عادت های موفقیت

کارکنید، اما نه هر کاری

خوب است که انعطاف‌پذیر باشیم. گاهی اوقات وقتی به لیست کارهایم نگاه می‌کنم، می‌توانیم با حذف بعضی از آن‌ها، لیست را سریع‌تر تکمیل کنیم.

برای مثال، من ده مورد در لیستم دارم، اصل پارتو می‌گوید هشتاد درصد مربوط به نتیجه کار می‌شود و بیست درصد مربوط به خود تلاشم می‌شود.

به من اجازه می‌دهم دو مورد از اصلی‌ترین عادت های خوب را انجام دهم تا به هدفم برسم. اگر این کار را نکنم خود را بیش‌ازحد خسته می‌کنم. به خاطر زمان لیستم را کم می‌کنم.

راز حذف کردن. باعث می‌شود زندگی پرسود و سالمی داشته باشیم، که برای جامعه افراد موفق نیاز است. کسانی که اهداف دست‌نیافتنی را ترک می‌کنند ازنظر روحی و جسمی فایده‌هایی دارد که شامل موارد زیر است؛

  • نشانه‌های افسردگی کمتر و تأثیرات منفی کمتری دارد
  • سطح کورتیزول پائین تر
  • التهاب پائین تر سیستم بدن
  • عملکرد بهتر سیستم ایمنی
  • مشکلات جسمی کمتر

شادترین افراد مشغول کار هستند اما آن را اداره می‌کنند. آن‌ها شتاب نمی‌کنند.

“آرام باشید، اما بدون عجله.”

موضوع کنترل کردن است. شما هر کاری را می‌توانید انجام دهید و به موفقیت‌های بزرگ برسید وقتی‌که این عادت های خوب را داشته باشید.

یک نظر

  1. ترک کردن عادت یکم سخته ولی خیلی خوب میشه اگه عادت های بد رو به عادت خوب تبدیل کنیم.
    ممنون از مطالب خوبتون

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.