Home / مقالات / عادت‌هایی که بهره‌وری کارکرد شما را بالا می‌برند
بهره‌وری کارکرد
بهره‌وری

عادت‌هایی که بهره‌وری کارکرد شما را بالا می‌برند

آیا تا حالا احساس کرده‌اید که به‌اندازه آنچه انجام می‌دهید خوب بوده، اما می‌توانستید بهتر انجام دهید؟ بهبود خود درباره ایجاد عادت‌های مثبت است. اگر به بهبود کیفیت و کمیت کار روزانه خود بنگرید، این عادت‌ها ممکن است همان‌هایی باشد که شما دنبال آن بوده‌اید و بهره‌وری کارکرد شما را بالا می‌برند :

نوشتن لیست

  1. یک لیست روزانه برای انجام دادن تهیه کنید

این کار ممکن است وقت تلف کردن به نظر بیاید. چرا برای کارهایی که انجام باید دهید یک لیست تهیه می‏کنید تا بتوانید درست شروع به کارکنید؟ بهتر است تا آنجا که ممکن است روز را با آمادگی کامل و سازمان‌یافته شروع کنید.

فقط در مورد چیزهایی که خودبه‌خود پیش می‌آید شما می‌ترسید که چیزی را فراموش کنید.

کمک می‌کند تا وظایف روزانه‌تان را در یکجا بنویسید. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید زمان کمتری را صرف دوباره چک کردن کنید برای اینکه مطمئن شوید چیزی فراموش نشده و درواقع زمان بیشتری برای انجام کارها دارید.

  1. وظایف خود را اولویت‌بندی کنید

وقتی شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ممکن است وسوسه شوید سخت‌ترین کارهای خود را برای بعد بگذارید.

اگر بالاترین کیفیت کاری که می‌توانید را بخواهید انجام دهید، باید چیزی که مهم‌تر است را اول انجام دهید و وظایف کم‌اهمیت‌تر را برای آخر بگذارید.

آیا مهلت‌دارید که کار خود را تا پایان هفته تمام کنید؟ آن‌ها را بالاتر از کارهایی در لیست خود قرار دهید که باید در پایان ماه انجام دهید.

مطمئن باشید، کار کردن بر روی مهلت زمانی ممکن است سخت‌تر از هر دو باشد، اما وقتی شروع کنید شگفت‌زده می‌شوید که چگونه می‌توانید در یک مرحله انجام دهید.

  1. روز خود را صفحه گوشی شروع نکنید

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است بخواهید پیام‌هایی که به شما رسیده را چک کنید. چه‌کار مهم دیگری می‌توانید انجام دهید وقتی قهوه می‌خورید؟

شما درواقع خیلی بیشتر در ساعات اولیه یا اول روز می‌توانید بازدهی داشته باشید، اگر همچنان تا چند وقت بعد صبحانه بخواهید پیام‌های خود را ببینید.

شما می‌توانید از آن‌وقت برای اولویت‌بندی کارهایتان استفاده کنید و کارهایی از این قبیل انجام دهید تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

در غیر این صورت، احتمالاً زمان بیشتری از اینکه نیاز دارید را صرف بودن در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید که واقعاً چنین چیزی نیست.

پروژه ها

  1. پروژه خود را به پروژه‌های کوچک‌تر تبدیل کنید

برای اینکه ما پروژه‌های بزرگ‌تر را با تأخیر تمام می‌کنیم، به خاطر این است که در یک نگاه، آن‌ها برای انجام دادن به‌یک‌باره خیلی طولانی به نظر می‌رسند.

مسئله این است قانونی وجود ندارد که بگوید شما این روز این کار را انجام دهید. برای بهبود کیفیت و کارایی کار و افزایش بهره‌وری شما، وظایف بزرگ را به تکه‌های کوچک‌تر که در یک‌زمان می‌توانید تمام کنید، بشکنید.

وقتی به مهلت خود در پایان هفته نگاه می‌کنید، ببینید چقدر زمان نیاز دارید تا کار خود را به پایان برسانید. آیا می‌توانید امروز کمی جستجو کنید، تماس بگیرید و بقیه روز را استراحت کنید؟ این کار را بکنید و کار خود را با فشار کمتری انجام دهید.

  1. کارکنید تا اینکه بیشترین بازده را داشته باشید

هرکسی در حد خود بهره‌وری مطلوب دارد. بعضی افراد حقیقتاً “سحرخیز” هستند و زود شروع به کار می‌کنند و بعضی ” شب‌زنده‌دار”هستند و شب‌کار می‌کنند.

شما ممکن است بیشتر از یکی از آن‌ها باشید، مثلاً بین وقت صبحانه و ناهار و یا بین شام و موقع خواب هم‌زمان داشته باشید.

برای اینکه دستاورد خود را افزایش دهید و تلاش شما مؤثر باشد، عادت کنید موقعی کارکنید که بهره‌وری شما در حد اپتیمم باشد.

فیلم و یا مطالب سرگرمی را برای بعد بگذارید و وقتی در این قسمت هستید، آنچه را که در فهرست کارهای شما وجود دارد قبل از اینکه زمان آن برسد، انجام دهید.

  1. تنفسی بگیرید وقتی بازدهی شما حداقل است

خود را مجبور کنید کارکنید وقتی نمی‌توانید می‌تواند بازده شما را کم کند. ممکن است یکی ایمیلی بازکنید یا ۲۰ دقیقه‌ای عقب بیندازید، فقط به خاطر اینکه نمی‌خواهید الآن کارکنید.

اگر نیاز نیست که حتماً امروز انجام شود، اجباری نیست. به خود اجازه دهید کمی استراحت کنید. ممکن است برای استراحت بخواهید تلویزیون ببینید، یا پیاده‌روی بروید یا جواب ایمیل بعدی را بدهید.

این عادت‌ها روش کار شما در زندگی را تغییر می‌دهند. این هفته چند تا از آن‌ها را سعی کنید و ببینید چه تأثیری بر کار شما دارند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.