Home / زندگی / سه هیولای رایج که زندگی موفق را از بین می‌برد
زندگی موفق
زندگی موفق

سه هیولای رایج که زندگی موفق را از بین می‌برد

بسیار بعید است که کسی نخواهد خیلی زندگی موفق داشته باشد. اگر همه می‌خواهند موفق باشند پس چرا افراد کمی موفق هستند؟

موفقیت یک جدال دائمی با هیولا درون است. هیولایی که اجازه نمی‌دهد شما به چیزی که واقعاً توانایی آن را دارید یعنی یک زندگی موفق برسید.

اگر هیولای درون خود را وقتی کوچک است نکشید، احتمال دارد بزرگ‌تر از شما و تبدیل به بخشی از شما شود و موفقیت را از شما بگیرد.

پس چه کسی موفقیت شما را از بین می‌برد؟ اینجا سه مورد از رایج‌ترین هیولایی را آوردیم که موفقیت را از شما می‌گیرد و مانع از داشتن زندگی موفق می‌شود.

زندگی موفق

عدم موفقیت در آزمون

هر بار من با یک مراجعه‌کننده جدید می‌بینم فقط آزمون موفقیت ECG  را چک می‌کنم و پنج دقیقه صحبت می‌کنم، من می‌دانم آن‌ها کجا هستند و چقدر در زندگی خود از موفقیتی که می‌خواهند به آن برسند فاصله‌دارند.

وقتی نتیجه آزمون آن‌ها را دیدم، تعداد بهانه‌هایی که آوردند را هم دیدم، اینکه چگونه با شرایط فعلی و چگونه بدون هدف سعی داشتند زندگی موفق را دنبال کنند که چیزی جز سراب نبود.

حقیقت این است اگر اجازه دهید بهانه آوردن جزئی از زندگی روزانه شما شوند آن‌ها هیجان شما را از بین می‌برند و انرژی شما را تخلیه می‌کنند.

وقتی است که خیلی راحت توان خود را برای چیزهایی که مهم نیستند تخلیه می‌کنید و کنترل خود را در زندگی از دست می‌دهید.

به عقیده من، چنین افرادی که راحت‌طلب می‌شوند افراد ازخودراضی هستند و نمی‌خواهند هیچ‌گونه چالشی را قبول کنند.

فردی که هدف خود را در مسیر گم‌کرده، در مسیری که نمی‌شناسد و بدون سرنخ که آخر آن شکست است، سفر می‌کند.

از خود این سؤال را بپرسید؛ آیا اجازه می‌دهید این هیولا درون شما رشد کند؟ از یک تا ده به خود امتیاز دهید و این هیولا چقدر بزرگ است و آیا آن را درون خود کشته‌اید؟

نیاز برای پذیرفته شدن

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که مردم نمی‌توانند به زندگی موفق برسند، نیاز آن‌ها برای پذیرفته شدن توسط هرکسی است.

خیلی از افراد خود را با دیگران منطبق می‌دهند و به دنبال مسیری که آن‌ها می‌گویند می‌روند به‌جای اینکه مسیری برای خود ایجاد کنند.

برای به دست آوردن موفقیت، خود حقیقی خود را از بین می‌برند و شخصیتی ایجاد می‌کنند که عمیق نیست.

این خود سطحی موفقیت سطحی نیز دارد. بعضی اسم آن را ماسک می‌گذارند و بعضی “هنجار اجتماعی” اما در حقیقت “هیولای نیاز برای پذیرفته شدن” است که هویت شما را از بین می‌برد و اکنون است که نیاز دارید توسط هرکسی پذیرفته شوید.

وقتی این هیولا بزرگ‌تر می‌شود، شما در خود موفقیت کمتری می‌بینید.

تا حالا افراد مشهور یا ستارگان ورزشی را دیده‌اید که به نظر می‌رسد موفقیت زیادی به دست آورده باشند اما خود درون خود را گم‌کرده و به مرز خودکشی رسیده باشند.

این‌ها دقیقاً همان چیزی از هیولا است که می‌خواهند شما آن را بپذیرید. شما باید برای تأثیر داشتن آن‌ها، امیال درونی خود را از بین ببرید.

این سؤال را از خود بپرسید؛آیا اجازه می‌دهید این هیولا درون شما بزرگ شود؟ از یک تا ده به خود امتیاز دهید، چه اندازه این هیولا بزرگ شود و آیا شما تابه‌حال آن را کشته‌اید؟

تمرکز موفقیت در زندگی

فریب خوردن از هنر بی‌عیب بودن

بی‌عیب بودن یک راز جهانی است که بسیاری آن را انتخاب می‌کنند. آیا قبل اینکه خودتان حرکت کنید می‏خواهید همه‌چیز کامل باشد؟

در خیلی از جلسات تدریس، من افرادی را دیدم که نمی‌خواهند کاری را شروع کنند برای اینکه لحظات کامل یا نقشه کاملی را می‌خواهند داشته باشند.

حقیقت این است که “بی‌عیبی” از پذیرش حقیقت تا خود آن‌ها ادامه می‌یابد. اکثر مردم می‌خواهند در جای خود بمانند به‌جای اینکه با هنر تغییر دادن کمال را بخواهند.

کامل بودن بزرگ‌ترین هیولایی است که پیشرفت شما را از بین می‌برد. کمال ریسمانی است که شما را به حد وسط بودن می‌کشاند.

این سؤال را از خود بپرسید؛ آیا اجازه می‌دهید این هیولا درون شما بزرگ شود؟ از یک تا ده به خود امتیاز دهید، چه اندازه این هیولا بزرگ شود و آیا شما تابه‌حال آن را کشته‌اید؟

کمال در دسترس نیست. اما اگر دنبال کمال برویم، می‌توانیم به برترین حد برسیم.

حقیقت موفقیت این است که هرکسی آن را می‌خواهد اما هرکسی که آن را می‌خواهد برای آن کار نمی‌کند. یا هرکسی که آن را می‌خواهد با هیولا مبارزه نمی‌کند.

همان طورکه گفته شد هرکسی می‌خواهد الماس باشد، اما به‌ندرت می‌تواند ببرد. امروزه، شما برای داشتن زندگی موفق باید هیولایی که موفقیت شما را می‌کشد از بین ببرید.

چه هیولایی شما را از موفقیت بازداشته است؟ افکار خود را در پائین بنویسید.

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.