Home / مقالات / رمز موفقیت در کار
رمز موفقیت در کار
موفقیت در کار

رمز موفقیت در کار

در ادامه مطالبی را می‌خوانید که رمز موفقیت در کار هستند و به شما کمک زیادی در کسب موفقیت شغلی می‌کنند.

به‌طورمعمول هرکدام از ما دارای کسب‌وکار به دو صورت شغل و حرفه است. تعجب نکنید این دو باهم متفاوت هستند هرچند که هر دو کسب‌وکار محسوب می‌شوند.

شغل راهی برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت است و به کاری گفته می‌شود که برای به دست آوردن پول به‌طور مداوم انجام می‌شود. در اصل در شغل افراد مدت معینی فقط برای پول کار می‌کنند مانند کارمندان یک شرکت یا سازمان دولتی که کار معلوم دارند و تا پایان وقت کاری خود آن را انجام می‌دهند و به ازای آن پول دریافت می‌کنند.

درحالی‌که حرفه به کاری گفته می‌شود که بیشتر عمر خود آن را انجام می‌دهید و ساعت کاری مشخصی در آن وجود ندارد.

درواقع یک‌سوم عمر خود را به آن مشغولید و اهداف بلندمدت را پوشش می‌دهند. در شغل ما هیچ انگیزه‌ای برای اینکه کار بیشتر انجام دهیم نداریم ولی حرفه به ما مفهوم و مقصود، رشد، پیشرفت، رضایت، خوشنودی و حس رضایت می‌دهد و ازلحاظ مالی هم ما را تأمین می‌کند.

این نکات مهم رمز موفقیت در کار هستند و در حرفه و شغل برای رسیدن به هدف ها به شما کمک می‌کند:

رمز موفقیت در کار با برنامه‌ریزی بلندمدت

فراموش نکنید که این ‌یک فعالیت یک‌شبه نیست. هر چه جلوتر می‌روید باید پیشرفتتان را بسنجید و برحسب آن در برنامه خود تغییر ایجاد کنید.

خشنودی در کار

از آنجائی که زمان بسیار زیادی را در محل کار خود می‌گذرانید، باید از بودن در محل کار و زمان خود لذت ببرید. مهم نیست کارتان چقدر باشد، هر تکلیفی را با لبخند بر عهده بگیرید. از کارتان شکایت نکنید و فکر نکنید که مرغ همسایه غاز است.

رشد فردی

برای یادگیری مهارت‌های جدید گه به شما در پیشبرد کارتان کمک می‌کند، انگیزه داشته باشید.

آمادگی ذهنی برای بدترین‌ها

دنیای کار و تجارت غیرقابل‌پیش‌بینی است. وقتی اقتصاد در حال رکود است، صبور باشید. از آن زمان برای یادگیری مهارت‌های جدید یا پیدا کردن یک کار تازه استفاده کنید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که یک پروژه دیگر را شروع کنید. با این روش ارزش شما در محل کار بالا خواهد رفت.

مغتنم شمردن فرصت

وقتی یک کار را هرروز انجام می‌دهید، برای بهتر انجام دادن حرفه خود، باید از فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید استفاده کنید.

بخشش به دیگران رمز موفقیت در کار

یک مربی باشید و به کارمندانی که پایین‌تر از شما هستند کمک کنید تا حرفه خود را در شرکت ارتقاء دهند. خدماتی را به جامعه ارائه کنید. با این روش خودتان را به بازار معرفی می‌کنید و وقتی خودتان هم نیاز به کمک داشته باشید، مطمئناً دیگران هم به کمکتان می‌آیند. همیشه یادتان باشد، هر جه بیشتر به دیگران ارائه کنید، بیشتر دریافت می‌کنید.

کسب مهارت‌های اجتماعی

هر چه از نردبان ترقی بالاتر می‌روید، یاد بگیرید که از دیگران در کارهای خود استفاده کنید. با کارکنان خود با احترام برخورد کنید. از کارشان قدردانی کنید و محیطی گرم و دوستانه برای بالا بردن بازده کار ایجاد کنید.

استرس و مدیریت زمان

مهارت‌های برخورد با استرس که در محیط کار غیرقابل‌اجتناب است را یاد بگیرید. وقتی یاد بگیرید به‌خوبی وقتتان را تنظیم کنید، به پایین آوردن استرس خود کمک می‌کنید. در زندگی عادت کنید که کارهای روزانه‌تان را یادداشت کنید.

برای رسیدن به موفقیت، کارتان را برنامه‌ریزی کنید و روی برنامه‌تان کارکنید. وقتی وقتتان را خوب تنظیم کنید، بدون استرس کارها را پشت سر هم تکمیل خواهید کرد.

با این نکات کوچک ولی کاربردی می توانید موفقیت در کار خود را رقم بزنید.
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.