Home / زندگی / راهکارهای افزایش اعتماد به نفس
اعتماد به نفس
افزایش اعتماد به نفس

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

افرادی را که دیدم و آن‌ها را به خاطر حس کنترل و فعالیتشان تحسین می‌کردم، فقط وانمود نمی‌کردند. آن‌ها با اعتماد به نفس زندگی می‌کردند که کاملاً درست و طبیعی بود.

من فهمیدم سه شرایط زندگی است که هرکسی می‌تواند داشته باشد تا اعتماد به نفس خود را در سطح واقعی و طبیعی نگه دارد. وقتی کسی به شما می‌گوید برگرد عقب، شما شتاب لازم را برای ادامه دویدن به سمت اهدافتان به خود وارد بیاورید.

اینجا سه شرایطی را آوردیم که شما برای افزایش اعتماد به نفس نیاز دارید:

  1. صاحب افکار خود باشید

آیا می‌دانید از وقتی از خواب بیدار می‌شوید تا اینکه به رختخواب می‌روید چقدر فکر در سر خود دارید؟ متخصصان می‌گویند به‌طور متوسط هر شخصی روزانه ۶۰ هزار فکر دارد.

مشکل اینجاست هشتاد درصد این افکار منفی هستند. یعنی اینکه روزانه ۴۸۰۰۰۰ بار به خود می‌گویید چرا نمی‌توانید شایسته آن باشید. آیا با کسی دوست هستید که مدام می‌گوید شما به‌اندازه کافی خوب نیستید؟

شما اغلب زندگی خود را سختی می‌دهید. این حرف‌های منفی که در ذهن شما هستند پیش‌گویی‌هایی هست که خودتان آن‌ها را انجام می‌دهید برای اینکه آن‌ها شروع به ایجاد این باور می‌کنند که شما به‌اندازه کافی برای عمیق‌ترین رؤیاهای خود خوب نیستید. این باعث می‌شود افکار منفی شما بیشتر می‌شود و چرخه همچنان ادامه دارد.

تنها راهی که بتوان با اعتماد به نفس زندگی کرد این است که شروع کنید به خودتان باور داشته باشید. که نیاز دارد شما صاحب افکار خود باشید. شما باید شروع کنید در مورد هر ایده منفی که در ذهن شما جریان دارد از خود بپرسید.

وقتی فکر می‌کنید چگونه نمی‌توان آن را نشان داد، باید به خود جواب دهید؛ “چگونه می‌توانم کاری کنم امروز اتفاق بیفتد به‌جای اینکه منتظر باشم تا زمان مناسب برسد؟”

اغلب اوقات این سؤال افکار شما را درگیر خواهد کرد. فقط به تفکر مثبت فکر نکنید، بلکه در هر چیزی که در مسیر شما قرار می‌گیرد دنبال فرصت‌ها باشید.

“با اعتماد به نفس در مسیر رؤیاهای خود پیش بروید و آن‌طور که تصور داشته‌اید زندگی کنید”

  1. توان خود را با بدن خود ارائه کنید

چه چیزی باعث می‌شود یک آتش‌فشان در ساختمان در حال سوختن برود. یک نقطه‌ای وجود دارد که در آن افکار گذشته و احساس اضطراب و حرکت روبه‌جلو است. در زندگی خود با اعتماد به نفس راه بروید که فقط یک شعار نیست. یک حقیقت کل است.

اکثر مردم فکر می‌کنند اعتماد به نفس تنها یک بازی ذهنی است. این یعنی اینکه فقط می‌توانید به آن در عمل فکر کنید. حقیقت این است که شما باید به توان فیزیکی خود اعتماد کنید تا بتوانید روبه‌جلو حرکت کنید.

بدن شما درواقع، بخشی از قدرت شماست که برای زندگی کردن با اعتماد به نفس لازم است. وقتی لحظاتی پیش می‌آید که شما باید از مسیر ناشناخته‌ای عبور کنید، باید باانرژی به خود تکان بدهید و از خود بپرسید “برای آن برو”

حتی اکثر مردم به بدن خود توهین می‌کنند. به خاطر کمبود خواب، عادات غذایی بد و شیوه‌های زندگی کم‌تحرکی، اکثر بدن‌ها قدرت کمی دارند.

به دو تا از دوستان خود نگاه کنید، یکی که آدم فعالی است و دیگری وقت خود را با خواب و تنبلی می‌گذارند. کدام‌یک از این طرز فکر مثبتی دارند؟ کدام‌یک فعالیت بیشتری در زندگی خود می‌کند؟ حدس من این است که دوست فعال، فعالیت بیشتری به سمت اهدافش می‌کند.

ذهن شما و بدن شما وقتی با هم کار کنند، در بالاترین حد خود می‌توانند ایستادگی کنند. اگر شما توجهی به بدن خود نکنید سخت است که فعالیت فیزیکی لازم را برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید.

آیا ما می‌توانیم آن را انجام دهیم اگر بدانیم نمی‌توانیم؟

  1. به روند ادامه فعالیت ایمان داشته باشید

اعتماد به نفس فقط با طرز فکر و فعالیت اتفاق نمی‌افتد.به توانایی‌های خود اعتماد کنید، به اتفاقات اعتماد کنید تا به هدف خود برسید و اعتماد کنید تا از شکست نجات پیدا کنید.

سخت است به روند فعالیت‌ها اعتماد داشت وقتی چیزی درست پیش نمی‌رود. اکثر افرادی که خیلی زود تسلیم می‏شوند فکر می‌کنند استراتژی، توانایی‌های آن‌ها یا موقعیت‌های جغرافیایی، آن‌ها را از رسیدن به اهداف بازمی‏دارد.

حقیقت این است که آن‌ها به این روند اعتماد نمی‌کنند و قبل اینکه پیشرفت به سراغ آن‌ها بیاید منصرف می‌شوند.

شخصی که با اعتماد به نفس زندگی می‌کند اجازه می‌دهد هر چیزی را که نمی‌تواند کنترل کند، دور شود. آن‌ها می‌دانند که می‌توانند فعالیت‌هایشان را کنترل کنند، بنابراین به سمت آن پیش می‌روند. آن‌ها می‌دانند که اگر فعالیتشان را ادامه دهند، مهم نیست چند مرتبه آن‌ها ضربه می‌زنند، ولی امید آن‌ها به نتیجه می‌رسد.

تسلط به افکارم، توجه به بدنم برای بیشتر کردن توان فیزیکی‌ام و به روند فعالیت‌های مداوم اعتماد کردم که باعث شدند موفقیت‌های بیشتر از قبل داشته باشم. چیزی که یک سال طول می‌کشید انجام دهم، در سه ماه آن را انجام دادم.

آیا هنوز حلقه‌ای از یک دایره درست کرده‌ای و آن را در مواجه با سختی پنهان کرده‌ای؟ بله، من مانند هرکسی یک انسان هستم. اما دیگر چیزی را “وانمود نمی‌کنم”. به‌جای آن با شجاعانه‌ترین روش، با موفقیت حرکت روبه‌جلو ادامه می‌دهم.

به نظر شما چه راهکارهای دیگری برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.