Home / زندگی / راز موفقیت انسان‌های بزرگ
راز موفقیت
راز موفقیت

راز موفقیت انسان‌های بزرگ

دانستن راز موفقیت سخت است و باید کار و وقت زیادی روی آن انجام شود تا نتایج فوق‌العاده‌ای از آن به وجود آید.

مردم همیشه دنبال به دست آوردن آنچه می‌خواهند هستند. متأسفانه، اکثر مردم طبق معمول باقی می‌مانند و در به دست آوردن نتایج موفق شکست می‌خورند برای اینکه آن‌ها سه راز موفقیت زیر را به‌خوبی درک نمی‌کنند:

کلید موفقیت

  1. چه چیزی بیشترین اهمیت را دارد

وقتی بحث به دست آوردن نتایج عالی می‌رسد، شما باید قدرت یکی چیز را برای خودتان درک کنید. هر روز چه‌کاری می‌توانید انجام دهید تا به آنچه می‌خواهید برسید؟ اگر هدف شما رسیدن به یک میلیون پول همین امسال است، از خود بپرسید آیا با کاری که الآن انجام دهید می‌توانید این مقدار پول را تولید کنید؟

اگر نه، پس رویکرد خود را تغییر دهید و کاری دیگری انجام دهید. شما باید یک‌چیز را، مهم‌ترین و عملی‌ترین وظایف خود را، برای خودتان مشخص کنید، که اگر آن را انجام دهید، چیزهای دیگر برایتان راحت‌تر می‌شوند.

موفقیت، موفقیت را به وجود می‌آورد و اگر شما یک‌چیزی را درست انجام دهید، به نتایجی می‌رسید که باعث می‌شود کار بعدی خود را هم درست انجام دهید.

راز موفقیت که اکثر مردم نمی‌دانند این است که فکر می‌کنند موفقیت انجام دادن تا حد ممکن است. آن‌ها سعی می‌کنند بیشتر انجام دهند، زودتر به نتایج برسند و بیشتر از مردم در موقعیت خود بمانند. آن‌ها خواب خود را کم می‌کنند و سلامتی خود را نادیده می‌گیرند.

موفقیت انجام دادن کار درست در همان لحظه است. و شما باید یک‌چیزی را درست برای خود مشخص کنید. شما باید تمام عمر خود را صرف این می‌کنید که غروب خورشید را در غرب دنبال کنید، ولی هرگز آن را نمی‌بینید برای اینکه غروب خورشید در شرق اتفاق میفتد. این راز موفقیت در مورد درست انجام دادن است که مهم‌ترین وظیفه شماست.

پس پیدا کنید چه چیزی بیشترین اهمیت را برای شما دارد و آن را انجام دهید. هیچ‌کدام از بیست مورد در لیست خود را انجام ندهید اگر نتایج آن مورد پسند شما نیست. به‌جای آن تمرکز کنید بر چیزی که بیشترین اهمیت را دارد. پیشنهادی را گوش کنید، از خود بپرسید “چه‌کاری من می‌توانم انجام بدهم تا هر چیز‏ دیگری راحت‌تر شود؟”

  1. حرکت خود را حفظ کنید

وقتی اول مردم این سفر را شروع می‌کنند، خیلی هیجان‌زده هستند و انگیزه دارند. ولی، هر موقعی که می‌گذرد، انرژی آن‌ها شروع به تحلیل رفتن می‌کند تا اینکه سرانجام اهداف و رؤیاهای خود را فراموش می‌کنند.

علت ساده است، برای اینکه آن‌ها حرکت خود را نگه نمی‌دارند. آن‌ها اجازه می‌دهند کار روزانه آن‌ها را منحرف کند و اجازه می‌دهند اهداف و رؤیاهای آن‌ها کم‌کم شروع به از بین رفتن بکند.

افراد موفق کسانی هستند که به سمت رسیدن به نتایج فوق‌العاده خود می‌روند برای اینکه قدرت باقی ماندن در تحرک را می‌دانند. راز موفقیت در این است که آن‌ها کار خود را روزانه انجام می‌دهند.

یک هنرمند مشهور روزانه یاد می‌گرفت. وارن بافت شرکت‌ها و اقتصاد آن را هر روز مطالعه می‌کرد و در مورد آن هرلحظه صحبت می‌کرد. یک ورزشکار معروف هفت روز در هفته تمرین شنا می‌کرد و او مطمئن بود طولانی‌تر از هرکس دیگری در آب می‌ماند.

کلید اصلی راز موفقیت این است که هر روز کار مربوط به خود را انجام دهید. اول، بخواهید عادت بهره‌وری خود را بالا ببرید. و از همه مهم‌تر، بخواهید حرکت خود را حفظ کنید و ادامه دهید.

به عنوان مثال یک هدف جدید کم کردن وزن برای خود دارید، و فردای آن روز به تعطیلات یک‌هفته‌ای بروید. دقت کنید چگونه این انگیزه در طول این هفته کم می‌شود تا اینکه کاری برای کم کردن وزن خود انجام نمی‌دهید.

این یک قاتل خاموش است که رؤیاهای اکثر مردم را تخریب می‌کند و از رسیدن آن‌ها به اهدافشان جلوگیری می‌کند.

شما باید کارهای مربوط به هدف خود را هر روز انجام دهید. باید درباره آن صحبت کنید، بخوانید، بحث کنید، فعالیت کنید و انجام دهید، تمرین کنید و هرلحظه در مورد آن فکر کنید.

اگر آن را هر روز انجام ندهید، کم‌کم از ذهن شما بیرون می‌رود. و شما حرکت و اراده خود را از دست می‌دهید. هرگز نگذارید این اتفاق برای شما بیفتد. فقط متعهد باشید تا هر روز انجام دهید.

راه موفقیت

  1. دنبال مهارت در کار خود بروید

بسیاری از مردم نمی‌دانند برای اینکه موفق باشند و نتایج فوق‌العاده داشته باشند، باید مسلط باشند. اگر می‌خواهید در صنعت و حرفه خود بهترین باشید، باید یاد بگیرید و در کار خود بهترین شوید. وقتی بهترین شدید، خودبه‌خود نتایج عالی هم به دست خواهی آورد.

حقیقت غم‌انگیز این است که اکثر مردم دنبال این نیستند که در کار خود ماهر شوند. آن‌ها فکر می‌کنند کاری که انجام می‌دهند بهترین حالت ممکن است. بنابراین، آن‌ها چیزهای جدید را سعی نمی‌کنند و پیشرفت تجربه نمی‌کنند.

همیشه تعجب می‌کنم چرا مردم کل زندگی خود را با کار کردن در یک صنعت صرف می‌کنند و تمایل ندارند چیزی که مهم است را به دست آورند. برای اینکه آن‌ها دنبال مهارت نمی‌روند.

آن‌ها یک کاری را بارها و بارها انجام می‌دهند. درنتیجه، آن‌ها به‌ دست آوردن نتایج یکسان ادامه می‌دهند. موضوع کاملاً روشن است. به عنوان مثال در ورزش، ورزشکارانی که آگاهانه تمرین نمی‌کنند هیچ‌وقت پیشرفت نمی‌کنند و درنتیجه، افراد تازه‌وارد که بهتر کار می‌کنند، آن‌ها را مغلوب می‌کنند. به همین صورت نیز در کسب‌وکار و زندگی است.

پس آگاهانه تمرین کنید و در کار خود استاد شوید. روشی که شما انجام می‌دهید بهترین حالت ممکن نیست. صدها راز موفقیت وجود دارد که شما می‌توانید آنچه می‌خواهید را به دست آورید و در آن موفق شوید.

پیشرفت موقعی سراغ شما می‌آید که این دو چیز را باهم ترکیب کنید: آن را در بهترین توان خود انجام دهید، با بهترین روشی که می‌توان آن را انجام داد،عمل کنید.

وقتی این اتفاقات بیفتد پیشرفت به سراغ شما می‌آید و به نتایج فوق‌العاده‌ای که موردنظر شماست می‌رسید.

کدام‌یک از این سه راز موفقیت را انجام داده‌اید؟ افکار خود را در پائین همین مقاله بنویسید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.