Home / شادی / راز خوشبختی در زندگی زناشویی
زندگی زناشویی
خوشبختی در زندگی زناشویی

راز خوشبختی در زندگی زناشویی

راز خوشبختی در زندگی زناشویی به‌راحتی به دست نمی‌آید. زن و مرد برای به دست آوردن یک زندگی خوشبخت، باید به یک اندازه وقت و انرژی بگذارند.

در ادامه چند راز را با شما در میان می‌گذاریم:

 

در زندگی زناشویی یکدیگر را خوشحال کنید.

زوج‌های خوشبخت برای خوشحال کردن هم، خود را وقف یکدیگر می‌کنند. هدف نهایی که همواره روی آن تمرکز می‌کنند خوشحال کردن یکدیگر است، نه آن‌که موجب ناراحتی یکدیگر شوند.

این مسئله خیلی ساده به نظر می‌رسد اما در عمل ممکن است بسیار دشوار باشد.بنابراین در زندگی زناشویی سعی کنید فقط به مدت یک هفته به‌طور مرتب مراقب هر عملی که انجام می‌دهید و یا هر حرفی که می‌زنید باشید و از خودتان بپرسید که می‌خواهم انجام دهم موجب خوشحالی همسرم خواهد شد یا نه ؟

 

آداب مسرت‌بخش عشق و دوستی را کاملاً به‌جا آورید.

آداب عاداتی هستند که موجب ساختن یک رابطه و تقویت آن می‌شوند. در حقیقت حرکات ما بر احساساتمان تأثیر می‌گذارد. مثلاً این کارها می‌تواند احساس خوشبختی در همسرتان ایجاد کند:

  • هرروز با پیامک و یا با سخنی دل‌نشین به یکدیگر ابراز محبت کنید.
  • هرروز به یکدیگر زنگ بزنید
  • نسبت به تولد یکدیگر اهمیت خاصی قائل شوید. به‌جای آنکه دو روز مانده به تولد در تنگنا قرار بگیرید و درنهایت، هول هولکی چند شاخه گل برای همسرتان بخرید، جلوتر در فکر چیزی باشید که حقیقتاً موجب شادی هردوی شما خواهد بود.
  • هر شب قبل از خواب، دو کلمه محبت‌آمیز به یکدیگر بگویید، هرروز یک تعریف جدید به کار ببرید.
  • مهم است که دست‌کم هر دو هفته یک‌بار ساعاتی را برای شب‌نشینی دونفره و بیرون رفتن فقط به خودتان اختصاص دهید.

 

فضایی ایجاد کنید تا بتوانید حرفتان را صادقانه و آزادانه بیان کنید.

هرگاه رابطه‌ای شمارا بترساند و نتوانید احساسات و عقاید خود را ابراز کنید، در آن صورت آن رابطه نادرست است. زوج‌های خوشبخت بین خود احساس امنیت به وجود می‌آورند که به لطف آن می‌توانند بدون هیچ واهمه‌ای از احساسات، مشکلات و ناکامی‌هایشان حرف بزنند.

این آرامش خاطر پایه و اساسی را برای زن و مرد فراهم می‌آورد تا برمبنای آن مشکلات و مسائلی که موجب ناراحتی آنان می‌شود را با یکدیگر حل‌وفصل کنند.

 

در زمان مشکلات زندگی زناشویی مهارت ارتباطی به کار ببرید.

تحقیقات انجام‌شده درزمینهٔ ازدواج حاکی از آن است که زوج‌های خوشبخت هر فرصتی را برای همدلی باهم غنیمت می‌شمارند. آن‌ها به دنبال راهی هستند تا ازنظر احساسی به یکدیگر نزدیک و نزدیک‌تر شوند. نزدیک شدن به همسر بدین معناست که او در اولویت‌هایتان قرار دارد، یا به عبارتی اولویت شماره یک شماست.

جنبه مهم این وضعیت آن است که طرفین سعی می‌کنند که به‌اتفاق هم‌دست به کاری بزنند که برای هردوی آن‌ها شادی‌آور است، با یکدیگر به پیاده‌روی بروند، باهم چای یا قهوه بنوشند، به‌اتفاق هم مطالعه کنند یا باهم موسیقی گوش دهند.

 

باید به‌طور مرتب به یکدیگر توجه نشان دهید، نه اینکه از یکدیگر روی برگردانید.

تکنیکی که هر زن و مردی باید اتخاذ کنند، ” تکنیک گوش دادن – حرف زدن” نامیده می‌شود. در میان اغلب زوج‌ها یکی از زوجین حتی قبل از اینکه اجازه دهد طرف مقابل تمام حرف‌هایش را در رابطه با مشکلش بزند، می‌خواهد راه‌حل ارائه دهد. با این تکنیک هر یک از زوجین می‌توانند هر چه برای گفتن دارند را بیان کنند.این امر به آنان اطمینان می‌دهد که طرف مقابل کاملاً به همه حرف‌های آنان گوش‌داده است.
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.