Home / زندگی / دوستی با طبیعت را افزایش دهیم
دوستی با طبیعت
طبیعت

دوستی با طبیعت را افزایش دهیم

دایره آگاهی و هوشیاری خود را گسترش دهید و در طریقت طبیعت به سر ببرید. دوستی با طبیعت را ضمیمه تمام کارهای روزمره خود کنید.

شما باید بتوانید محدوده دوستی با طبیعت و عشق ورزیدن خود را در اجزاء دیگر هستی امتداد دهید. برای این کار ابتدا، از انسان‌های اطراف خود شروع کنید و کم‌کم حلقه دوستی خود را به پرندگان، حیوانات، گیاهان، حشرات و … گسترش دهید. در جشن مراقبه دوستی با طبیعت، هدف نوعی آموزش و پیوند جدانشدنی با اجزاء زیبای طبیعت است. در این شیوه، شما دیگر احساس تنهایی نمی‌کنید؛ زیرا در هر زمان می‌توانید، خود را با سوژه‌ای سرگرم کنید.

با این شیوه، شما یاد می‌گیرید که در هر زمان و مکانی بر پدیده خاصی تمرکز کنید و با طبیعت در تبادل و مراوده عاطفی و احساسی باشید؛ به‌ویژه در زمان‌هایی که احوال درونی‌تان مساعد نیست یا احساس افسردگی و دل‌مردگی می‌کنید.

دوست طبیعت

آنگاه همین پرندگان و حیوانات می‌توانند با حرکات و حتی حضور خود حال شمارا بهتر کنند. در طریق طبیعت، شما به همه اجزاء هستی احترام ویژه و معنوی می‌گذارید. به آن‌ها سلام می‌دهید، گاهی حرف می‌زنید، آن‌ها را نوازش می‌کنید و از آن‌ها نوازش می‌گیرید.

گاهی روبه روی گلی خوش‌رنگ، زیبا و خوش‌بو می‌نشینید و با او درد دل می‌کنید. با این کار، خود را تخلیه کرده و احساس آرامش در شما جریان می‌یابد. هنگام بازی کردن با سگ یا گربه، احساس نشاط و شادابی می‌کنید و حالتان دگرگون می‌شود. حیوانات با واکنش‌های عاطفی خود، روحیه شمارا تغییر می‌دهند. ازاین‌پس تمام اجزای کوچک و بزرگ کائنات، دوست شما هستند. بنابراین بهتر است که شما گارد خود را عوض کنید و حلقه دوستی‌تان را روزبه‌روز گسترش دهید و از زندگی و وجود خود لذت ببرید.

شما می‌توانید هرروز با یک یا چند جزء طبیعت پیمان دوستی ببندید و هر موقع آن‌ها را می‌بینید به آن‌ها سلام اتحاد و یکی بودن بدهید. خوب و دقیق به آن‌ها نگاه کنید و آن‌ها را نوازش کنید. به آن‌ها لبخند بزنید، روحیه خود را تغییر دهید و همچنان پیام‌های زیبایی را از آن‌ها دریافت کنید؛ حتی احساسات خود را در رابطه با آن‌ها بر روی کاغذ ثبت کنید و آن را جزء خاطرات به‌یادماندنی خود قرار دهید.

حتی می‌توانید با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید و اسم موردعلاقه خود را روی آن‌ها بگذارید. مهم این است که ترکیب شما و او ترکیبی خلاقانه و زیبا باشد.
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.