Home / پول / دلایل شکست استارتاپ ها
شکست
شکست استارتاپ ها

دلایل شکست استارتاپ ها

شکست در توسعه هر کارآفرین نقش مهمی دارد. یکی از راه‌هایی که ما را از شکست در شغل جدید حفظ می‌کند، این است که بدانیم چه چیزی باعث شکست می‌شود و علیه آن کار کنیم.

اینجا ۵ تا از دلایل شکست استارتاپ ها آمده است و اینکه چگونه با آن مبارزه کنیم:

  1. برای راه‌اندازی بیش‌ازحد منتظر ماندن

راه‌اندازی شروع کار هر کارآفرین است. بسیاری در مراحل راه‌اندازی شکست می‌خورند برای اینکه هرماه سعی می‌کنند چیز جدیدی به محصول خود اضافه کنند.

با راه‌اندازی اصولی، نه‌تنها می‌توانید زودتر درآمد خود را به دست آورید بلکه مشتری‌های بیشتر برای محصولات آینده خود داشته باشید.

تأخیر زیاد در راه‌اندازی می‌تواند باعث بدهی بیشتر شود و احتمال شکست استارتاپ ها را بیشتر می‌کند. به‌جای این کار، تولیدات خود را به دنیا اضافه کنید و اجازه رشد بیشتر دهید.

  1. دقت بیش‌ازحد

خطر در قلب کارآفرینان است. احتیاط بیش‌ازحد می‌تواند باعث شکست کسانی شود که کار خود را تازه شروع کردند.

ریسک‌های مالی برای بعضی دلهره‌آور و چالش‌برانگیز است. با نداشتن وجه نقد که باعث ناامنی می‌شود و احتیاط که خیلی از کارآفرینان دارند، نهایتاً باعث شکست می‌شود.

پیشروان صنعت، موفقیت خود را با امنیت کامل به دست نمی‌آوردند. باید بتوانند مواردی که برای رسیدن به هدف خود لازم دارند را درک کنند.

  1. سعی کنید بیش‌ازحد ابتکار داشته باشید

اکثر پایه‌گذاران شرکت، به بنیان‌گذاران دیگر وصل هستند. واقعاً مشکل است که یک ایده کاری جدید را پایه‌گذاری کرد. اغلب لازم هم نیست.

ایده‌های جدید برای رسیدن به بازار مشکل هستند. به‌جای اینکه به کار جدیدی فکر کنیم، باید فکر کنیم چگونه می‌توانیم کار بهتری ارائه دهیم. خدمات بهتری به مشتری باید ارائه دهیم. کسب‌وکار خود را بچرخانید تا از رقابت جدا شوید و به انتقادات مشتری‌ها پاسخ دهید که کار شما پیشرفت می‌کند.

  1. سعی کنید خودتان تنها انجام دهید

پایه‌گذاری شرکتی که خودتان صاحب اصلی شرکتی باشید، دشوار است. برای خیلی از کارآفرینان، چالش اصلی در راه‌اندازی می‌تواند نداشتن کنترل است و اینکه فکر کنید خودتان نمی‌توانید از عهده آن برآیید.

شرکای تجاری فواید زیادی دارند. اگر خوب انتخاب شوند، یک شریک تجاری می‌تواند شرکت شما را در نقاط ضعف شما تقویت کند.

سقوط خیلی از کسانی که تازه شروع به کارکردند این است که بنیان آن‌ها بیش‌ازحد باریک است. یک کار خوب مستلزم پایداری است و یکی از مؤثرترین راه‌ها برای رسیدن به آن داشتن شریک خوب است.

  1. به‌اندازه کافی اطلاعات درست را پی گیری نمی‌کنید

بهترین نصیحتی که برای کار دارم این است که معیارهای مهم را اندازه بگیرید. هیچ شرکتی دقیقاً مثل شما نیست، بنابراین اطلاعاتی بهتر از برنامه‌ریزی، باعث پیشرفت شما نمی‌شود.

یک نویسنده مهم می‌گوید؛ “چیزی که درست است را در مسیر درست و زمان درست پیگیری کنید، برحسب نوع کاری که دارید و در مرحله‌ای که هستید.”

پیگیری تحلیل‌های درست حیاتی است برای اینکه به شما بینشی در مورد کار خودتان می‌دهد و اینکه چگونه پیشرفت باید کنید. بدون اطلاعات صحیح و کافی از آن‌ها، خیلی از صاحبان کار شکست می‌خورند برای اینکه نمی‌دانند چگونه پیشرفت کنند.

به خاطر خطراتی که همراه با ایجاد یک کار جدید است، دوری از شکست استارتاپ ها در هر زمانی غیرممکن است. اما به این معنی نیست که نتوانید از آن در مقابل خود دفاع کنید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.