Home / زندگی / ۳ کاری که انسان های موفق هر روزه انجام می‌دهند
انسان های موفق
انسان های موفق

۳ کاری که انسان های موفق هر روزه انجام می‌دهند

من به عادت‌ها و رفتارهای روتین انسان های موفق خیلی توجه می‌کنم. می‌دانم وقتی کاری می‌کنم که به من ثابت شود که کارکرده‌ام، تغییرات مثبتی می‌بینم.چگونه این تأثیرات مثبت به من ثابت‌شده است؟ به خاطر نتایجی که میلیون‌ها انسان های موفق به دست می‌آورند و حمایتی که از علم می‌شوند.

وقتی کتابی با رفتارهای معمولی انسان های موفق منتشر می‌شود، می‌دانم چیزی است که باید خواند.

چند سال اخیر، نویسنده با افراد زیادی مصاحبه داشت. و این ارائه‌ها را درکتابی گردآوری کرده بود. افرادی که او با آن‌ها مصاحبه می‌کرد، ورزشکار، هنرمند، دکتر، سرمایه‌گذار، نویسنده و محقق بودند.

در این مدت سه چیز ثابت بود. سه چیزی که تقریباً با همه افرادی که مصاحبه می‌شد، آن را انجام می‌دادند. البته، آن‌ها رفتارهایی داشتند که به ذهن اکثر ما خطور هم نمی‌کند.

من می‌خواهم این سه چیز را با شما به اشتراک بگذارم تا راز موفقیت انسان های موفق را ببینید و در زندگی خود به‌کارگیرید.

مدیتیشن

مراقبه و مدیتیشن

بیشتر از ۸۰% افراد مصاحبه‌کننده مراقبه و مدیتیشن انجام می‌دادند. و از میان آن‌هایی که انجام نمی‌دادند، اکثریت کارهایی مثل مراقبه داشتند، مثل گوش کردن به آهنگ یا انجام یک کار هنری.

درواقع، مدیتیشن شما را برای موفقیت آماده می‌کند. برای اینکه، تمرکز بهتری خواهی داشت.

وقتی من این‌ها را در کتاب می‌خواندم، متعجب نشدم. می‌دانستم جنگجویان دریایی از این روش برای وارد شدن به مناطق جنگی و گروه‌های ورزشی استفاده می‌کردند.

مدیتیشن یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل ذهن شماست. درواقع تمرینات روزانه برای ذهن شماست.

مدیتیشن یک‌راه برای متوقف کردن صدایی است که در سر شما وجود دارد. می‌گوید چگونه می‌توان صدای درون خود را که به شما می‌گوید تسلیم شوید یا به‌اندازه کافی خوب نیستید، را خاموش کرد.

باعث می‌شود خوشحال‌تر شوید، نگرانی‌تان کمتر می‌شود، تصمیم بهتر و دلسوزانه‌تری می‌گیرید. هر انسان موفق توصیه می‌کند آرامش داشته باشید، ببینید کدام برای شما بهتر است، و چند دقیقه به تمرین کردن اختصاص دهید.

یک صبح عادی داشته باشید

من این حرف را دوست دارم: ۶۰ تا ۹۰ دقیقه اول ۱۲ ساعت بعدی را مشخص می‌کند.

از میان همه‌کسانی که می‌شناختم، تقریباً هر انسان موفق یک صبح عادی دارند.

به یک صبح معمولی فکر کنید؛ عجله دارید، به‌ندرت غذای معمولی می‌خورید، چه برسد به اینکه یک صبحانه خوب بخورید، خانه را با استرس ترک می‌کنید و فکر می‌کنید عقب هستید.

من در این سال‌ها چنین احساسی داشتم، تا موقعی که یک صبح عادی را به زندگی‌ام وارد کردم.

با یک صبح عادی، روز خود را بهتر می‌توانید کنترل کنید. خیلی مهم است برای اینکه تحقیقات نشان دادند اخلاق شما در صبح، بهره‌وری شما را در روز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به‌جای استرس بعد از بیدار شدن، روز خود را با طرز تفکر مثبت شروع کنید و شرایطی که لازم است تا کار خود را در طول روز انجام دهید، برای خود مهیا کنید.

پس برای داشتن یک صبح معمولی باید چه‌کار کرد؟ اکثر افراد تمرین مدیتیشن و خیلی تمرینات دیگر می‌کنند. من برای وظایف مهم خودم در روز برنامه‌ریزی می‌کنم.

برنامه ریزی

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

این مورد را خیلی از ما کامل نکرده‌ایم. همه ما انسانیم. گاهی اوقات اشتباه فکر می‌کنیم اکثر انسان های موفق راه را همیشه درست رفته‌اند، درحالی‌که اکثر آن‌ها فقط کمتر اشتباه داشته‌اند.

همه انسان‌های موفق مبارزه داشته‌اند، مثل شما و من. دلیل موفقیت این نیست که آن‌ها ضعیف نبوده‌اند.

آن‌ها نقاط قوت خود را به حداکثر رساندند. ما هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی داریم، و کسی که این نقاط قوت را کشف کند و آن را به حداکثر برساند، موفق‌ترین است.

آن‌ها عادت داشتند این نقاط قوت را بروز دهند. آیا شما یک نویسنده هستید؟ نوشتن را روزانه برای خود یک عادت کنید.

آیا در ایجاد ارتباط قوی هستید؟ یک برنامه روزانه برای دیدن دوستان بگذارید. هرچه ویژگی‌های شما بیشتر منحصربه‌فرد باشند، برای قوی کردن آن‌ها بیشتر تلاش کنید.

و اجازه ندهید نقاط ضعف، شما را ضعیف کنند. موفق‌ترین‌ها کسانی هستند که تمرکز بر نقاط ضعف را متوقف می‌کنند و به‌جای آن، بر نقاط قوت بیشتر تمرکز می‌کنند.

امروز من شما را با این سه تمرین به چالش کشیدم. ده دقیقه برای مدیتیشن، برنامه‌ریزی برای یک صبح عادی در فردا وقت بگذارید و ۱۵ دقیقه وقت بگذارید بر نقاط قوت خود کارکنید.

با این کارها، مطمئن باشید شما در مسیر خود برای رسیدن به موفقیت خواهید بود.

آموزش مدیتیشن و خودهیپنوتیزم برای انسان های موفق

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.