Home / زندگی / اعتماد به نفس را در ظاهرتان هم به نمایش بگذارید
اعتماد به نفس و خودباوری
اعتماد به نفس

اعتماد به نفس را در ظاهرتان هم به نمایش بگذارید

در کارهای روزانه همیشه با لحنی مطمئن صحبت کنید و با اعتماد به نفس مراسم معارفه را انجام دهید. با افراد به گرمی احوال پرسی کنید.

مطمئن شوید که پیام های غیر کلامی هم که با رفتارتان ارسال می کنید، با این لحن مقتدر و حاکی از خود باوری تان همخوانی و هماهنگی دارد. در هنگام شرکت در یک جلسه مهم یا کنار آمدن با یک محیط اعصاب خورد کن، تنها چیزی که لازم ندارید این است که نگران زبان بدنتان باشید.

پس بهترین راهکار آن است که رفتار صحیح برای تمام مناسبت ها را بیاموزید و آنرا به یک عادت ثانوی در وجود خود تبدیل کنید. به این ترتیب با گذشت تنها یکی دو هفته دیگر نیازی نیست حتی راجع به آن رفتارها فکر کنید، چرا که دیگر بخشی از طبیعت وجودتان خواهند شد.

بدانید که مردم هرگز به فردی خجالتی که از خودش مطمئن نیست و فقط اندکی از کم رویی خود را کنار گذاشته است، پاسخ مثبت نخواهند داد. مردم به کسی جواب مناسب می دهند که او را همواره فردی توانا و مطمئن نسبت به خود یافته اند.

هدف ما در اینجا تبدیل شدن به کسی است که همیشه رفتاری مطمئن و معتمد نشان می دهد. بدین طریق در هر زمان، آنچه مورد نیازتان باشد، از هر کسی که بخواهید و در هر جایی که باشد در اختیارتان قرار خواهد گرفت؛ دیگران شما را در بهترین وضعیت ممکن می بینند و حتی پیش از آنکه خواسته خود را مطرح کنید آماده پاسخ مثبت به شما خواهند بود.

پس بدون هیچ ترس و تعللی در چشمان طرف مقابل نگاه کنید، خود را مشتاق و علاقه مند نشان دهید و حالتی کاملا راحت و پذیرا به خود بگیرید.

کار مشکلی نیست، بازوان خود را به طور آزادانه در دو طرف بدنتان قرار دهید، به هیچ وجه حالت دفاعی دست به سینه به خود نگیرید و با دستانتان صورت خود را نپوشانید. به پشتی صندلی تکیه دهید و هرگز با حالت عصبی و نا آرام روی لبه صندلی ننشینید.

کمی در رفتارهای دیگران دقیق شوید تا خودتان بفهمید چه کسانی مطمئن تر و راحت تر نشسته اند و چه کسانی چنین به نظر نمی رسند. در مورد علت آن هم خوب فکر کنید. با این احتساب دیگر شما اعتماد به نفس دارید، رفتارتان دوستانه است و از خود مطمئن هستید؛ گرم و صمیمی هم برخورد می کنید. چگونه ممکن است کسی بتواند به شما بگوید نه؟

 

یاد بگیرید در جای لازم پاسخ منفی بدهید

برای واداشتن مردم به اینکه پاسخ مثبت بدهند، همواره با مشگل مواجه خواهید شد مگر آنکه خودتان قادر باشید در جای لازم به دیگران پاسخ منفی بدهید. نکته اینجاست که در اغلب موارد چیزی که شما می خواهید وقت بیشتری می برد و این همان کالای ارزشمندی است که بدون نه گفتن به سختی به دست می آید.

یا شاید هم می خواهید زندگی آرام و بی دردسری داشته باشید. احتمال دارد از آنجا که هم اکنون تحت فشار عصبی خاصی به سر می برید، واقعا دیگر نمی خواهید یک مشکل جدید بر مسائل زندگی تان افزوده شود، نیازمند آن هستید که به گروهی از مردم پاسخ منفی دهید.

هر چه بیشتر جدیدیت به خرج دهید می توانید قدرت اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و به موفقیت دست یابید.منبع:مجله موفقیت شماره ۱۸۵

اگر علاقمند به این نوع مقالات هستید، کافی است آدرس ایمیلتان را وارد کنید :
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.