Home / مقالات / اصول کسب‌وکار موفق از زبان ثروتمندترین کارآفرینان جهان
اصول کسب و کار
کسب و کار

اصول کسب‌وکار موفق از زبان ثروتمندترین کارآفرینان جهان

در شغلتان به کمک احتیاج دارید؟ تحقیق کنید ببینید چگونه شرکت شما باید اداره شود، چه راهنمایی‌هایی وجود دارند که شما باید دریافت کنید.

در اینجا ۴ مورد از ۴ نفر از ثروتمندترین مردم در جهان آورده شده است:

بیل گیتس: بر ایجاد روابط توسط پیدا کردن جاهای خالی متمرکز شد

از همان اول گیتس مشکلی با شراکت با دیگر شرکت‌ها در به دست آوردن موفقیت نداشت. مایکروسافت به‌عنوان یک شریک کوچک باMITS  شروع کرد و بعدازآن با تحقیقات دیجیتال همکاری کرد. موفقیت گیتس به میزان بالایی توسط مشارکت با پیدا کردن ضعف بازار در سازمان‌های بزرگ و صنعت بزرگ‌تر ایجاد شد.

وقتی مایکروسافت به IBM نزدیک شد، به‌عنوان واسطه برای سرمایه‌گذاری تحقیقات دیجیتالی فعالیت کرد. وقتی تحقیقات دیجیتالی حمایت شد، ضعف بازار را که می‌توانست ترمیم کند پیدا کرد و نرم‌افزار برای پروژه کامپیوترهای IBM پیشنهاد کرد.

همان‌طور که بالا گفته شد، مایکروسافت هیچ‌وقت مسئول اصلی طرح نبود، بلکه جزئی از طرح بزرگ‌تر بود. به‌زودی تجربه کافی برای کار با افراد بزرگ‌تر را به دست آورد که آن‌ها را در قبل به دست نیاورده بودند.

MITS و تحقیقات دیجیتال دیگر نیستند، بعداً IBM نتوانست رایانه‌های شخصی بسازد، اما میکروسافت تکامل پیدا کرد و اکنون یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های عامل در جهان است.

برای آمانسیو اورتگا در مورد سرعت و مشتری مهم بود

داستان بهتری از ثروتمند شدن آمانسیو اورتگا وجود ندارد. او یکی از بنیان‌گذاران گروه مد zara بود.

وقتی مارک زارا در ۱۹۷۵ به بازار آمد، او آن را مدل خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای معرفی کرد که خیلی از مشتری‌ها از آن را خواسته بودند. توجه به خواسته‌های مشتری‌ها، نشان داد زارا در رقابت ثابت است.

خرده‌فروشی ارائه خواسته‌های مد شماست که دو بار در هفته می‌توانید تکمیل کنید و فقط ۴۸ ساعت برای این کار فرصت دارید. ایجاد یک تقاضای بالا برای اجناس محدود است.

CNBC ادعا می‌کند مد اورتگا به خاطر مهارت‌های بینایی زیرکانه اوست. به‌جای نشان دادن مد، زارا وبلاگ مشتری برای حفظ نوع مدل دارد. آن‌ها همیشه مدل روز هستند.

“مشتری باید مرکز اصلی توجه ما هم در ایجاد مدل‌های جدید و طراحی فروشگاه ما باشد …”

مدیریت و مدیریت‌های کوچک وارن بافت

وارن بافت شاید یکی از بزرگ‌ترین مشوق‌ها در لیست بوده است. مشوق صاحبان بزرگ کسب‌وکار مانند مایکروسافت است.

وارن بافت یک سرمایه‌گذار در شرکت‌ها بود که معتقد بود آینده خوب و رو به رشدی دارد. وقتی او شرکت‌ها را خرید، شروع به مدیریت تیمی و منابع انسانی کرد که به نظر آسان می‌آمدند که هرکسی می‌توانست اجرا کند. استخدام و مدیریت کوچک او باعث تبدیل به حکومت بسیار بزرگ شد.

بافت در به دست آوردن بهترین منابع انسانی و آزاد گذاشتن آن‌ها معتقد بود. او همیشه اطمینان کامل در سرمایه‌گذاری بر مردم داشت. او به آن‌ها آزادی می‌داد تا امور خود ا انجام دهند و گاهی اوقات در اجرای تصمیم‌های بزرگ‌تر قدم بردارند.

همکارانی برای خود برگزینید که رفتار بهتر از شما داشته باشند و شما را به سمت هدفتان ببرند.

کارلوس اسلیم هیلو بر رقابت معتقد بود

اسلیم هیلو یکی از ثروتمندترین افراد در سال‌های ۲۰۱۰- ۲۰۱۳ است که کسب‌وکار اولیه‌اش در زمینه مخابراتی بوده است.

او می‌گوید: رقابت شما را بهتر می‌کند، همیشه و همیشه باعث بهتر شدن شما می‌شود حتی اگر رقیب برنده باشد.

او ادعا می‌کند همیشه در مدل کار او، پذیرفتن رقابت به شکل سالم به‌جای سعی در از بین بردن رقیب وجود داشته است. این به‌ویژه در مورد کشوری مثل مکزیک مهم است که قانون خاصی وجود ندارد.

در مورد طولانی شدن رقابت هم می‌گوید: اگرچه رقابت شما ممکن است یک یا دو ماه طول بکشد، شما به هر جوری باید در صحنه رقابت باقی بمانید.

رقابت به او روحیه می‌داد و یاد گرفت هیچ‌وقت تسلیم نشود و این علت تبدیل‌شدن به چیزی که امروز است، می‌باشد.
[newsletter_signup_form id=3]

یک نظر

  1. سلام و احترام به شما دوست عزیز.

    تشکر از مطالب فوق العاده سایت خوبتان

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.