Home / زندگی / اثرات مثبت اندیشی در زندگی
مثبت اندیشی در زندگی
مثبت اندیشی

اثرات مثبت اندیشی در زندگی

مثبت اندیشی در زندگی و داشتن تفکر مثبت برای داشتن یک زندگی ایده آل لازم و ضروری است.

افرادی که در زندگی روزمره همواره از دید مثبت استفاده می‌کنند و برخورد و تعاملات اجتماعی دارای نگرش مثبتی هستند بیش از آنکه به دیگران لطف کنند، در حق خودشان کار بزرگی را انجام داده‌اند.

مثبت اندیشی در زندگی یکی از ستون‌های زندگی آرام و بدون استرس است. چنانچه فردی مدام به افکار منفی عادت داشته باشد و همیشه شکل بد ( گاهی شکل بدتر ازآنچه در حال اتفاق هست) داستان را ببیند، بی‌شک بیشترین ضرر را به شخص خودش وارد ساخته است.

اگر همیشه به حوادث زندگی با این دید برخورد شود که این یک مسئله است که حل می‌شود و من باید راه‌حل آن را پیدا کنم، قطعاً به دنبال یافتن راه‌هایی خواهید بود تا بتوانید از آن مورد به‌آسانی گذاری شیرین داشته باشید.

ایجاد آرامش درونی باعث بروز آرامش شما و در هنگام انجام آن رویداد خواهد شد. برعکس این نگرش هم محتمل است، نگرش منفی سبب به وجود آمدن استرس و پریشانی در فرد می‌گردد و این خود عاملی برای رخ دادن اشتباهات جدید و نتایج بدتر خواهد شد.

در حقیقت مثبت اندیشی در زندگی کلیدی برای رسیدن شما به موفقیت است. اگر دید خود را تغییر دهید و مثبت بین باشید، فقط اتفاقات خوب در اطراف شما رخ می‌دهد؟

من وقتی جمله بالا را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم، از حرف من خیلی متعجب شد و لحنی اعتراض‌آمیز و با صدایی بلند به من گفت: مگر می‌شود دوروبر من فقط اتفاقات خوب بیافتد و اتفاق بدی نداشته باشیم؟ چرا برگ نمایی می‌کنی؟ چرا واقع‌بین نیستی؟

بعدازاینکه کمی آرام‌تر شد به او گفتم منظور من این نبود که اتفاق بد و خللی در زندگی‌ات به وجود نمی‌آید، بلکه شما آن‌قدر مثبت بین و مثبت اندیش شده‌ای که آن اتفاق ناخوشایند را خیلی کوچک می‌بینی و به دنبال راه‌حل آن هستی.

درواقع آنچه را که بیشتر می‌بینی بیشتر برای اتفاق می‌افتد. دیدگاه ما نسبت به وقایع می‌تواند آن مورد را به فرصتی برای پیشرفت و کمال تبدیل کند.

همان‌طور که هزاران اختراع و اکتشاف بشری در اثر وجود داشتن یک مسئله یا یک بحران زندگی برای انسان پدید آمده است.

اگر آن مخترع با دید مثبت خود درصدد حل آن مسئله برنمی‌آمد، قطعاً راه‌حلی پیدا نمی‌کرد و زندگی دیگران را بهبود نمی‌بخشید.

تحقیقات گسترده دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که مثبت اندیشی در زندگی باعث افزایش طول عمر انسان می‌شود. افرادی که در قضایا و اتفاقات زندگی خود نیمه‌پر لیوان را می‌بینند، دارای بدن سالم‌تر و اندامی نیکوتر خواهند بود.

بدبینی و نگرش منفی باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن انسان می‌شود و توانایی مقابله با بیماری‌ها و میکروب‌ها را کمتر می‌کند.

پس برای سلامت، آرامش و بالا رفتن طول عمر خودتان هم که شده مثبت بین باشید و این نوع نگرش را به یک عادت عمیق در وجودتان تبدیل کنید.

با این نوع نگرش جدید مطمئن باشید هم به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابید و آرزوهای بیشتری برای شما محقق می‌شود و هم حس بهتری در زندگی روزمره خواهید داشت.
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.